Even een nieuwtje tussendoor! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yvonne Fokkens - WaarBenJij.nu Even een nieuwtje tussendoor! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yvonne Fokkens - WaarBenJij.nu

Even een nieuwtje tussendoor!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Even een berichtje tussendoor. We zijn momenteel in Kuala Lumpur, wees niet ongerust, het verhaaltje van Maleisie komt nog, ik hoop binnenkort, maar dat weten we nooit...

Eergister hebben we gezellig een pasar uurtjes bij de ambassade van India vertoefd, om het visum voor India aan te vragen. Dapper dat we waren, kwamen we om half 2 binnen (terwijl het om 2 uur dicht ging) om even wat papiertjes in te vullen zodat we 3 dagen later het visum op konden halen. Stukje cake! Dit ging even anders..
Wat blijkt; met een Maleisisch touristenvisum kun je dus geen visum voor India aanvragen! We moesten terug naar Nederland en het daar aanvragen. We wisten niet wat we hoorden! Wat nu??
We hadden het voordat we weg gingen best goed uitgezocht namelijk, we konden het niet van tevoren aanvragen in Nederland, want dan zou het visum bijna verlopen voordat we in het land zouden zijn. De Indian Embassy in Den Haag had ons aangeraden het in het buitenland aan tevragen, dus hier staan we dan! Met de sticker “Indian Visa” op het raam, wat helaas dan voor ons niet was..

Het advies: schrijf een brief, met de uitleg dat we het niet in Nederland konden aavragen, op advies van van de ambassade in Den haag hier aanvragen en hopen dat ze het in behandeling nemen.. Kans? 50/50.. Maar dat hangt er vanaf wie je vraagt, want de gezichten spraken boekdelen..
Dus we hebben de aanvraag ingediend, met een nette brief erbij, ik wilde er bijna nog een  bij doen, maar dat ging toch wat te ver. De vriendelijke foto was wel genoeg!
Nu is het afwachten geblazen, het kan een week duren, of een maand.. Dus we zitten nog wel even in Maleisie! Als het er door is, kunnen we ons paspoort inleveren en hebben we binnen drie werkdagen het visum, zo niet.. Dan kunnen we het in Bangkok opnieuw proberen! Dus dat wordt dan een snelle stop terug in Thailand!
Nou was het idee dat ik voor Sinterklaas terug zou zijn.. Jullie voelen het al aankomen.. Als we een maand moeten vertoeven in een tropisch oord, zal dit dus niet lukken..

Maar een positief puntje; we kunnen de status checken via internet, dus wij vertrekken eind deze week lekker naar een strandje!!

(tot de volgende blog, verhalen genoeg!)
(Ow, en groetjes van hier; Jeltje, Janneke, Evelyn en Alicia! Binne we mooi fut net!)

• 11 Oktober 2012 - 11:23

Paul Caron:

Zit net jullie prachtige verhalen te lezen. Wat sneu dat jullie India niet in kunnen. Als een glimlach al niet helpt, helpt misschien een bosje bloemen en vooral bedanken dat hij/zij de tijd voor jullie hebben willen nemen en tussen neus en lippen door vragen of er nu echt geen mouw aan te passen is. Blijf genieten van al het moois om je heen! Paul