Melbourne, een stukje uit mn leventje hier - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Fokkens - WaarBenJij.nu Melbourne, een stukje uit mn leventje hier - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Fokkens - WaarBenJij.nu

Melbourne, een stukje uit mn leventje hier

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Mei 2013 | Australië, Melbourne

Een week later, na de Great Ocean Road. Het kwam perfect uit dat ik niet bij de Milkbar hoefde te werken, dus tijd zat om tijd door te brengen met Jeltje hier in Melbourne.

Zondag 5 mei, Bevrijdingsdag! Ik heb overdag nog even gewerkt, want Jeltje kwam pas ‘s avonds. Vanochtend had ik besloten het nieuws te brengen bij de Milkbar.. Ik heb mn ticket naar huis geboekt!!
Dinsdag 25 juni vlieg ik van hier (Melbourne), laat in de avond vertrek, tijdens de nacht vliegen, naar Kuala Lumpur, onze home town! Hier kom ik vroeg in de ochtend aan en ga ik helemaal los met shoppen om vervolgens minstens 20 kg terug te sturen naar Friesland. Hoeft dat ten minste niet meer mn rug op!
Vrijdag 28 juni, vroeg in de ochtend, vlieg ik van KL naar London. Er is hier flink wat tijdsverschil, dus ik kom ergens in de namiddag aan. Hier komt mn beste vriendinnetje Ingrid me opzoeken en ophalen! We hebben dan samen 2 daagjes om helemaal bij te kletsen en samen te zijn in London, voordat we samen 30 juni in het begin van de avond op Schiphol aankomen.
Maar ik kan niet Australie verlaten zonder een duikje te hebben genomen bij de Great Barrier Reef! Daarom vlieg ik woensdag 19 juni naar Cairns om daar even mn verdiende geld in het water te gooien! :D Wat betekend dat ik nog 4 weken moet werken en dan wederom een vrij vrouw ben! Totdat mn jetlag is verwerkt in Leeuwarden, want ik kan weer aan de slag bij mn oude vertrouwde Broodhuys!

Zondag bevrijdingsdag, daar was ik gebleven. Meteen na het werk heb ik de Mazda meegenomen om Jeltje met dr zware slakkehuisje.. Uhm Backpack, van het station te halen. Een paar flesjes wijn voor de komende dagen mochten niet ontbreken natuurlijk!
Ik had wat broodjes van de Milkbar mee gekregen, die hebben we samen met een wijntje lekker opgesmikkeld! Natuurlijk een rondleiding door het huis en de update van de laatste dagen.

Maandagochtend, ik moest gewoon aan het werk voor de kiddies. Jeltje heeft nog even een uurtje langer meegepikt. Ontbijt maken, lunchboxjes, morningchores.. Gelukkig bracht moeke de jongens naar school en had ik met Eliza tijd om ontbijt op bed te maken voor Jeltje. Eliza in haar eigen pretent-kitchen, en ik het echte werk! Ze dacht eerst dat “My friend” ook pretent was, maar toen ik toch echt met het gebakken ei op brood en een sappie naar mn kamer liep, ging er een lichtje te branden en werd ze wat verlegen. Maar door Jeltje dr kindgerichte insteek was dat snel over en zat ze al snel bij Jeltje op schoot.
Aan tafel hebben Eliza en ik Jeltje “Peppa Pig” laten zien, een tekenfilmpje over Peppa het varkentje. Eliza vindt dat helemaal het einde en is altijd chagerijnig wanneer het uit moet.

We besloten de deur even uit te gaan, Eliza mee, Daisy mee (het hondje..) en Jeltje en ik. Op naar het park waar Daisy even los kon lopen en door naar de Milkbar om Jeltje mn werk te laten zien en natuurlijk een lekkere Hot Chocolat voor Jeltje, Babychino voor Eliza (kopje schuim met choc) en een bak leut voor mij, niet te vergeten!

Weer thuis aangekomen was het tijd voor lunch en voor Eliza haar middagdutje. Wat ons wat tijd gaf het een en ander op de iPad te bekijken. Zoals.. Wanneer was Madnes ook alweer? Dit blijkt het eerste weekend te zijn dat ik thuis ben.. Ik keek Jeltje eens aan.. Dat kan geen toeval zijn! Hoppa! Kaartjes! Maar.. Tot mn grote schrik zag ik dat het uitverkocht was. Dus door naar plan B, Marktplaats. Hier was een meid die 2 kaartjes aanbood. We hebben haar een mooie mail gestuurd, dat we net dat weekend ervoor weer thuis zijn en heel graag gaan en het zo goed uit zou komen en we zo teleurgesteld waren dat het uitverkocht was en dat we zelf een tientje extra willen betalen.. Dat was prima! Dus toch nog kaartjes voor ons! :D

‘s Middags nog in het tuinhuisje gespeeld. Jeltje en ik zaten samen in het huisje van 1 bij 1,5 meter, paste precies, Eliza had zelfs nog plek thee te zetten!
Gray vroeg wat Jeltje nog graag voor typisch Australisch zou willen eten, dat was een lastige vraag. Ik stelde voor een Pavlova te maken voor de volgende dag! Toen de kids op bed lagen zijn we daarmee begonnen, Jeltje, Gray en ik!
(Leuk zeg, zo’n blog over mn dagelijkse leven als au pair hier!;))

Dinsdagochtend, voor de verandering moest ik de kinderen naar school brengen, want de ouders waren er beide die ochtend niet. Normaal doe ik dit alleen op donderdags en vrijdags. En als ik het avondeten zou maken die ochtend, mocht ik de namiddag wel vrij van Gray, prima deal!
Ik ben lekker vroeg opgestaan, kinderen gevoerd, lunchboxjes, en pompoensoep staan koken.. Ik voel me echt een moedertje op deze momenten! Jeltje is even mee gereden naar school om de jongens af te zetten. Daarna zijn we terug gereden en hebben we Leonie opgehaald. We hadden bedacht nog even naar Brighton Beach te rijden. Dit is een vrij bekend strand in Melbourne, die met al die gekleurde strandhutjes op het strand.. Dat wilde Jeltje nog wel even zien, wat mooi kon want ik had Eliza en dus de auto! Gnagna!
Eliza vond het ook erg gezellig, met drie lange Dutchies op pad te zijn! Schepje en emmertje mee, kleedje met plastic onderkant, morning tea box… Ja, moedertje..!
We hebben erg leuk samen gespeeld in het zand!

Op de terugweg viel Eliza in slaap, die heb ik stilletjes op bed gelegd. Gray was thuis dus Jeltje en ik konden de hele middag nog de stad in! Nadat Jeltje haar bank-ellende had opgelost besloten we naar het Melbourne Museum te gaan en wat kiekjes te maken van de dinoskeletten! Mooi werk!
De goedkope Aussie-sushi kon niet ontbreken deze laatste dag van Jeltje in OZ! Ik had geen bezwaar!
En weer op naar huis, waar de pompoensoep stond te wachten! En natuurlijk de Pavlova afgemaakt! Dit is een soort merenge met room en vruchten, errrrug lekker!
Jeltje, sociaal dat ze is, heeft nog een bosje bloemen voor John en Gray gekocht.

Dat waren een paar erg leuke dagen! Ik vond het super leuk mijn woon en werkomgeving te laten zien! Ik heb Jeltje 5 uur ‘s ochtends naar het treinstation gebracht. Jeltje gaat het nieuwe Azie avontuur tegemoed! Lekker remi reizen in Vietnam! De topper! Heel veel plezier! Ik zal je missen op het Great Barrier Reef! En tot snel in Leeuwarden!

Tijd voor weer wat werkdagen in Melbourne. Kindje hier, koken daar, bakje koffie.. En eindelijk weer weekend! Leonie en ik zijn dit weekend naar de Chill On Ice Lounge geweest. Dit is een barretje waar alles van ijs gemaakt is en het erg koud is. Net een grote vrieskist! We hadden een deal op OurDeal gekocht, leuk om te doen! Daarna nog lekker tapas gegeten, zat erbij in! Je bent en blijft Nederlander natuurlijk!
En na weer een week koffie en kids was het tijd het nachtleven van Melbourne nog even te bekijken. Vrijdagavond op stap!
Zaterdagmiddag zijn We samen met onze families gaan lunchen, Yum Cha, soort Chinese tapas! Erg leuk en lekker!
Omdat we nog vrij veel voelden van de avond ervoor, was het de rest van de dag GTST-tijd, lekker 5 uitzendingen uitzending gemist.
Zondags de tourist uithangen. Na het werk meteen de stad in, als eerste op naar de VIC-market voor wat OZ souvenirs, ik ga natuurlijk bijna weg, dus nog even wat leuke Moari dingetjes kopen! Daarna zijn we naar het “Eureka Skydeck 88” geweest, het hoogste gebouw van het zuiderlijke halfrond, 88 verdiepingen! De lift gaat 9 meter per seconde en het gebouw is 285 meter hoog! Je kon helemaal rondom lopen en de stad bekijken van alles kanten. Er stonden soort kijkbuisjes waar je doorheen kon kijken en kon lezen welk specifiek deel van de stad hierdoor te zien was. Verder kon je “The EDGE” in, dit is een glazen hokje die uitschuifd uit het gebouw. Je hangt er soort van uit.. Erg gaaf! Zelfs de vloer is van glas! Wat een ervaring weer! Als afsluiter hebben we onszelf getrakteerd op Chinees in China Town!

Ik merk dat ik het erg leuk vind weer vanalles te zien. Ik had een paar weken alleen gewerkt en verder weinig touristisch gedaan, maar heb toch wel ontzettend veel zin om naar Cairns te gaan en te duiken en terug naar KL, Azie is en blijft fantastisch! Heerlijk, reizen!
Dit zal wel het kortste stuk tekst zijn tot nu toe! ;)

  • 21 Mei 2013 - 19:03

    Andries:

    Hee Yvonne, wat weer een prachtig verhaal over die super dagen die je hebt gehad. Geweldig dat je er zo van geniet. Heel veel plezier de laatste weken en natuurlijk ook in Cairns met het duiken . Dikke kus van " dyn Heit "

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Yvonne

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 53529

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 14 Maart 2015

Alleen door India en Myanmar

16 Januari 2014 - 17 April 2014

Zuid Amerika 2014

31 Juli 2012 - 30 November -0001

Mijn vervolg-reis door Azië

Landen bezocht: